Tuesday, November 24, 2009

Langkawi..Here I Come..

Last week g site visit kat langkawi..tp smbil holiday la kott...salah time la pegi..musim ujan..asal petang je ujan..mse nkg petang jumaat tu, alhamdulilah..flight x delay..lewat pun dalam 15min jekk..smpai langkawi around 7pm cmtu..utk pengetahuan, aku mngalami mabuk2 udara..xtahan nk muntah je aku rse..yelah..bkn pun aku sllu terbang tinggi2 ni..rsenye paling tidak dlu aku g ke Kuching, Sarawak..tu pun separuh pengsan aku dibuatnye..kengkawan yg lain sume seronok x ingat..(ayu2..cne le ko nkg honeymoon nti kt luar ngara impian x agak2..paris..dubai..bla..bla..bla..jakun n gayat je) bru dalam semenanjung..adeii..

Malam tu smpi, ade van da menanti kedatangan kami utk dibawa ke hotel nan mewahh..di tepian pantai chenang..want to see??nti aku tunjuk kt pic k.. mlm tu, sume keletihan..kepenatan..ngn laponye lg.. sampi je bilik, terus g mandi siap2 g cr mkn.. nsib baik kdai mkn mlambak2..pilih je yg mne nk singgah..kdai msakn mamak..kdai msakn thailand..mcm2 ade..after mkn..aku n geng sume blk blik..masing2 xleh tunggu lme..terus tdo..xingat ape dah..wlupun satu bed, kongsi berdue..ermm..berpelok2kn msing2..cejukk bangat itu aircond..cuace jgn ckp la..

Sabtu pagi, lpas je breakfast, kami ade sessi brainstorming..smpi ke tgahari..aku diarahkan untuk jge slide presentation..tercorok aku dok sengsorang kt tepi sudut bilik tu..tpisah dr kengkawan..xdpt nk curi2 snap gmbo sesame..hee..ari tue, aktiviti xbyk.. sempt gak g lawat carble car..tempat beras terbakar..jln2 kt pekan kuah..ermm..ape lg ekk aku lupe la..byk sgt singgah tmpat shopping..actually, aku penah dtg langkawi nie.. sbb tue cm xbpe excited sgt..:) yg beshh dok nk snap pic ngn kengkawan jekk..Sgt2 meletihkan ari tuh.. mlm ari, xdpt nk lelapkn mate..masing2 dok borak2..gelak2..tgk pic yg kteorg amik pg tue..tbe2..ade kjadian yg xdiduga..aku ngn kengkawan..diusik..dikacau..dgr itu, dengar ini..sume terdiam..

naza : k.ayu, akk dgr x ape yg org dgr??
aku : ha'ah..dgr..org ketuk pintu blakang kn..
k.wani : dah la korang nie..
dayah : naza ko jgn mcm2 k..(sambil dah masukkn muke dlm slimut..hee~)

ape lg..pastu sume xtentu arah..sbb pk sape yg ketuk pintu kt blakang ni..sape yg panjat naik..hampehh tul..ape lg, sume lelapkn mate..aku pun xtau ape selanjutnye..nasib baek dan2 tue mate aku leh lelap..pg tu, dgr naza mgomel..xdpt nk tdo..dgr suare baby nangis..n aku xpasti lg ape..yg aku tau ari tu aku xsabar nk blk Mlk, my Home Sweet Home..hee..Pg2 td da dpt msj dr Pn.Farizan..akunye Ketua Unit, suh siap2 nkg anta boss kt airport..coz flight die awal dr kiteorg..jam 1tgh.. After bekpes, aku ngn kengkwn lain dok tunggu kt lobby..mne nihh jnji kul 9.30am..tp smpi kul 10.00am..sowang pun xde..tunggunye tunggu rupenye, dowang sempt g shopping kt pantai chenang lg.. aduss.. ujan da mule turun renyai2.. Ari tu, seakan xmengizinkn kami pulang je..dari pg bwk la ke tghari dan seterusnye ke petang..Ermm..dlm hati aku terdetik dah..jgn flight aku delay ptg nihh..hopefully..aku xsabar nk blk..aku ghindu pdnya..huhuhu..

On d way nkg anta my boss tue..kami singgah lg ke Makam Mahsuri n Under Water World..aku xmasuk pun..juz snap2 gambo jekk..Pastu terus menuju ke airport..lihat boos ku yg da pulang..ermm..meronta2 hati aku..tp ujan masih lg turun renyai2..kejap bnti..kejap trun..Kami patah semule ke hotel utk cek out..amik beg dlm bilik..siap2 nk tinggalkn bilik yg pnuh ngn seribu kmisterian..alhamdulilah..xde ape2 yg blaku..syukur sgt..

Flight aku ptg tuh, kul 5.35 pm..swaktu nk ke airport hujan turun xbenti2.. lebat lak tue..aku mmg dpt rse flght yg akan aku naik tu mmg kn delay..tah la..bpe lme pun aku xtau.. aku terpisah ngn kengkawan sebilik aku..coz dowang nye flight kul 8mlm..after pas anta aku tu, dowang ke dataran helang..ermm..xpela..lgpun, aku da penah pegi sna..sedihh gak tp nk wat cne da tpakse bpisah group..Tbe je kt kaunter utk cek in, beg aku ditimbang nk masukkn ke dlm kargo..9kg..Pehhh..RM 15 terbang, berat sgt ke beg aku??rsenye aku xde la bshoping sakan..beli pun ala kadar jekk..hee..ermm..ape leh wat..bayar jelah..Mr.Kaunter tue sempat maklumkn..flight aku delay..dlm 30min..aduhh..:( tungu..tunggu..dan tunggu..akhirnye 50min bru aku lepas masuk kapal..around 6.20pm..Lega rse hati aku..dlm hati ni tuhan je tau..risau gak kne stay lg..

Ermm..myb sbb da penat sgt mnunggu kott..sbbkn penantian tu satu penyeksaan..(gedikks lak bunyikknye..) aku terlena dlm kapal smpi la ia mndarat..mabok2 sume aku xrse lg dah..tp telinge aku rse sakit sgt..tekanan udara kott..aku slamat tbe pd jam 7.30pm..dan dijemput oleh kwn seumah sewe ku..K.Ain..yang kebetulan berade di umah adeknye di Nilai..tq byk2 kak..klu x jenuhh aku nk mnunggu lg..sampi Mlk jam 10.30 pm..mmg letih sgt dan penat..Mandi dan trus masuk bilik nk tdo..xsempat bkak beg nk kemas2 sume..mmg xlarat..esok lak nk keje, kne bgun pagi2.. Ermm...dlm setengah jam tue..aku dpt msj dr Mr.Trexx.. die odw nk jmpe aku.. aku yg ngah mamai2 tu diam jekk..tp bile aku bce btl2 msj tue..ni da smpi kt depan hospital mlk..alamak..dlm 10 min msti die smpi dpn uma aku punye.. Sllu wat surprise tau die nie..
(hai la cyg..npe ngn u nihh..xsabor nk jmpe ehh..ghindu sgt ehh..hee..me too)

Mr.Trexx bwk g mkn kt air buah besaq..klu sape org mlk die tau le tmpt tue ktne..byk mngomel je aku kt die..ckp itu, ini wktu ade kat sana..pdahal td mate aku lalok semcm jekk..seriuss..mmg letih spnjg perjalanan balik..ngn kesesakan lalulintas di Seremban, jgn ckp la..ermm..xpela..demi tuk bertemu ngn dirimu..ku gagahi jua..(cettt..bunge2 chenta lak aku nie..)

kla, jom kite lyan pic2 aku kt sna..


mse nkg sana kt LCCT..sempat posing k.~

selamat tinggal sume..aku pegi membawa diri..hee~

slamat tbe di airport langkawi..~


tempat penginapan selama 3 hari 2 mlm tuhh..~

keadaan dlm bilik kami..ni la kejenye..snap sna..sni..~





mase kami di cable car..~



singgah shopping..huhuhu..fun time..smpi terduduk kt tangga..lotih ~

last destinasi sebelum pulang..~


group aku mase nk blk mlk..~

Sekian saje utk tatapan kalian..klu ikutkan byk lg nihh nk tunjukk tp..cm lebih poyo la kn nti..hee..:P

No comments:

Post a Comment