Tuesday, December 8, 2009

Kenangan Lame..

Ari ahad lepas, 6/12/2009 - Majlis Perkhawinan mber sepermainan aku waktu kecik2 dlu..sek2 rendah..xsangke da die naik pelamin dlu sebelum aku..tbe2 teringat lak waktu tu..Ermmm...kami dlu sllu main sme2..asal blk sek je msti die da ade kt umah Malia..best frenz aku dlu..mak die mak angkat aku..mmg dr kecik aku sllu mkn minum, tdo sume kt uma die..smpi ibu aku naik mgamuk..tp nk wat cne kn..da aku ni mmg nakal n degil..

Dlu kteorg sllu main galah panjang, main getah, main polis entry (btl ke aku eje nie..~) , main masak2, main kawen2, main sorok2..mcm2 la..lme gak kwn ngn die hampir 10 thn ade kott..yg bestnye..dlu2 kteorg sllu bgado..tp die yg sllu mgalah..aku nk menang je..hee~ zaman kanak2, mmg seronok..yg paling klakar..kteorg smpi main cintan cintun..hahahahha:)

Die ckp, die suke aku..ske kwn ngn aku..seingat aku tu la cinte monyet aku kali ptame kot..umur 11thn..adeiii...seriusly, mmg aku xde perasaan ape pun kt die..mmg kwn je..aku pun xtau ape mkne suke die tue..:P sampai la aku naik sek menengah..13thn, mgkin waktu tu aku da mule knal ckit la ape itu suke, sayang.. sbb..(aku mase ni br jd gadis sunti..hee..gedikkzz je..first period aku..xkn lupe 25hb Julai 1998~)

Serius, aku bru tahu erti malu, segan..dah xde da nk terkinje2 mcm dlu..main itu ini..dah sume da xde..ibu aku pun bising, byk nasihatkn aku..dah xblh itu ini..ermm..pham2..aku da meningkat umur..da jd perempuan..bkn kanak2 perempuan lg..~ waktu tu jgk la, aku da jarakkan diri ngn die..xdenye nk main2 cm dlu lg..Lgpun aku da naik sek men. xde mse nk main2.. kn sek rendah n mnengah bbeza, blk sek pun lambat..tp satu ari ni, tah aku pun xingat da bile..dlm ptg kott sbb waktu tu aku bru blk dr sek..aku dtg uma Malia..die ckp kt aku nk aku jd awek die..die ckp die suke aku..die ckp die syg aku..tp..tah la..susah aku nk ckp mmg aku xde ape perasaan yg mcmtu..mgkin aku rapat ngn die waktu kecik2..main same2..da lme kenal sume tu kot..aku bgtau la..aku cume anggap die kwn..lgpun aku xtau nk couple2 tu mcmane..yelah..bdk2 sek..aku rse takut ngn ibu n pakcik aku n exspecially atokk aku yg garang cm singe tu..klu dowang tau..mati aku agaknye..mase tu la yg ade dlm pkiran aku ni..then, pastu die bwk dri kot..tah ke mane..da xdtg lg uma Malia..xde nk lepak2 ngn adek aku lg..klu ade pun die lepak kt kampung die..cmtu jela..tp skang masing2 da dewasa..

Ade jgk kdang2 bile terserempak, kiteorg masing2 tgk muke n ketawe bagai nk pecah perut..die usik aku..aku usik die..aduhaiii..~ tu la kenangan..Seminggu sblm die nikah tu ade die anta msj kt aku..seboleh2 suh aku dtg kt majlis die..AYU, 6/12/2009- MAJLIS AKU LANSUNG, KAU MSTI DTG TAU..BAWAK SI PAC** SKALI..JGN LUPE..BWK HADIAH BESAU2..:)

Tp msj die pun aku xbls..Tah la..aku xdpt dtg pun ke majlis die..ade urusan, aku smpikn salam kt adek aku je pd die..Ari esok tu 7hb, br aku tergerak ati msj die.. Salam..weii, sori la..SELAMAT PENGANTIN BARU..aku xdpt dtg la majlis ko smlm..aku ade urusan, hadiah pun aku xdpt anta yg besau2..cume aku doakan mge ko bahgia hingge akhir hayat..smpi ke anak cucu cicit sume..hee..

Malam td, bru die bls msj aku Ala kau mmg, xpela aku pun doakan kbahagiaan kau jugak, tapi aku tidak akan lupakan kau pernah ada dalam hati aku. Cepat2 naik pelamin, suruh PAC** masuk pinang.

Hahaha:) tu la die, otak gle..tp xsangke sekejap je mase berlalu..kadang2 wat aku xsedar..sume ade haluan dan hala tuju masing2..sdngkn aku dan mase depan??? arrrgggghhhhh... mls nk pk soal tu lg..biarlah..hanye aku dan die yg tahu.. cinta pertama 10 Mei 2001 :(

Selamat Pengantin Baru M.Fazli Bin Md.Jusin
p/s: sori, bkn nk aibkan kwn spermainan aku kt blog ni, cume nie la kenangan yg aku ade waktu kecik2 dlu..rse nk share ngn sume..Kdang2 tanpa kite sedar..kite punyai sebuah kehidupan yang sempurna..punya IbuAyah, AdekBeradik,Kwn2, n org yg kite syg..hargailah ape yg kite miliki skrng, krn satu mse nti kte pastikn rse erti sebuah kehilangan..hanye KENANGAN yg temani hidup kte dan saat itu bru kte sedar, sumenye umpama mimpi..~
aku sayang pd mereka ni: ibuayah, adek2ku, kwn2ku : k.wani, dayah, naza, k.ain, k.nurul, insan tersyg Mr.Trexx dan pd mereka2 yg lain(sgt byk klu nk sebut..tp..semuanya chenta hati aku..

No comments:

Post a Comment