Wednesday, December 2, 2009

Perhimpunan Khas..

pg nie, aku kuar uma awal dr biase..huhuhu..semangat sehh..~nk jmpe CM..haha:) walhal tiap2 bln aku dok tgk die dlm meting..bkn ape..ari nie genap 10 tahun die berkhidmat utk Kerajaan Negeri Melaka..negeri tanah tumpahku yg terchenta..aku mmg da agak da..jln jd jem gle..nk msuk ke Seri Negeri tu je da hmpir 30min, ngn nk cari paking sume..ade ler 2,3 kali aku tawaf bangunan tu td..adeii..sesak btl..bile dpt paking, kne halau dek `pakguard' lak..sbb kt line kuning..aiiisehhh..abestu ktne aku nk park lg..mmg sume tmpt xde dah..smpi ade yg bloking kete org..

pakguard : dek, jgn paking kt sni..kt bawah tue klu nk paking..
aku : sy dah pusing 2,3 kali dah pakcik..tp xde..sesak btl kt bwah tue..byk lg kete tersangkut xdpt nk gerak pun..blh la pkcik, tu pun ade yg paking tu..sy xhalang kete nk lalu..kt tepi ni je..dah nk stat da tu pakcik..blh la yekk..
pakguard : yelah2..lain kali xblh lg..timbalan SUK marah..
aku : ok..time kasih byk2 pakcik (hee..tsenyum aku akhirnye...~)

aku pun ape lg..tkedek2 bjln nk ke dataran tue, pakguard tu panggil lg..aloorrr...ape lg la ni...
rupe2 nye ni hah die ckp kt aku.. ~~ko da kunci kete ke belom..????////~~
alaaahhhh....lupe tekan..aku ni pun..tu la..mcm2 hal..semangat nyer pasal...hampehhh tulll....hahahhaa :) wat malu jerr... smpai je kt perhimpunan tu kne beratur lg, nk amik kehadiran..kne tulih2 nme ni..adoiihai..punye la pnjang barisan tue..ermmm..sabor jelahh..mmg rutin cni la tiap2 bln klu ade perhimpunan bulanan..tp kali ni berbeza, ramai sgt.. itu la yg aku kata td.. nk sambut keraian CM..~ k.wani phone aku ckp masih dlm kete, xde tmpat nk paking..aku ckp xpe..paking je mne2..selit2..klu nmpk kete aku, bloking kt sblh..padahal aku tgk td ade yg wat smpi 2 link..

akhirnye..selamat gak sume kwn2 aku cr paking,..skng tunggu majlis mule je..tp smpi kul 8.40am xstat lg..pdahal sepatutnye kul 7.30am..hee..~xpe..kami sume suda paham..:P
pnas jgn cakap la..mmg terik btl matahari ari nie.. bak kata naza : ` xpe kak, cahaya ni elok lg utk kesihatan, tp jgn smpi lbih kul 10..itu bkn bagus lg..tp mhitamkn kulit..huhuhu...'
ermmm...kite tgk jela kne bhimpun smpi kul bpe..hampir kul 9am, CM tbe..tp lucu btl..kete yg die naik leh tersangkut kt tgah2 jln masuk td..ade kete bloking smpi xblh kete lain lalu..Die sanggup berjalan kaki dr bawah smpi ke dataran..sanggup okk...~ itulah..Ketua Menteri Melaka kami yg tersayang..ahakkksss...~

Acara pun bmule..spt biase lah..nyayian lagu Negaraku, Melaka Maju Jaya..ade 2,3 lg lagu patriotik..pastu bacaan doa, ikrar,..ucapan dr Datuk itu, Datuk ini..yg kami ni da xtahan bdiri ngn panas, bpeloh jgn ckp la..abis da basah bju..rse cm nk blk mndi..Ermm..cepatlah ckit, ade yg bkipas2 ngn kertas aturcara tue..smpi luncai dikejekan..~ yg duduk, yg mncangkung..mcm2 la..
last tue, CM yg berucap..dan disertai ngn acara potong pulut kuning..alhamdulilah..kul 10.30am br tamat..itu pun kne tunggu lg, sampi acara bersalam2an selesai..(antara CM ngn Ketua2 jabatan) biase lah tu..mmg tiap kali bhimpun pun cmtu gak..tp td aku pun dpt salam jgk..sje je dok tepi boss aku..semata2 nk salam die..hahaha..:) mmg poyo btl aku niee~ Yelahkn..da penat aku cr paking, bdiri sume, mghitamkn kulit sume, bpeloh lg..kire berbaloi la tue..berbaloi-baloi.. so gedikkzz :p


amik ko..cair make up..hee :P
~Ape2 pun..syabass dan tahniahh YAB Datuk Seri..~

No comments:

Post a Comment